News

DEAD UNITED :: Back-Katalog der Horror-Punker

22. Oktober 2011

Passend zu Halloween werden von afmusic das aktuelle Album „The Chainsaw Chronicles“ (CD 2009) sowie das Debütalbum „3D Audio Horror“ (CD 2005) der Horrorpunk-Band DEAD UNITED in allen bekannten Downloadstores und als kostenfreier Download auf vielen Plattformen verfügbar gemacht.

70.000TONS OF METAL :: „Piraten“ & „Kinder“ an Board

19. Oktober 2011

Bei 70.000TONS OF METAL, dem größten schwimmenden Heavy Metal Festival der Welt (23.-27.01.), sind weitere Bands bestätigt: Kamelot, Alestorm nd Children Of Bodom. Damit sind 28 von 40 Bands bestätigt. www.70000tons.com

NACHTGESCHREI :: Neuer Sänger gesucht

19. Oktober 2011

Die Mittelalter/Folk/Rock/Metal-Band NACHTGESCHREI aus Frankfurt am Main sucht ab sofort einen neuen SÄNGER. Hotti, der seit Gründung der Band dabei war, verlässt die Gruppe im Frühjahr 2012 aus persönlichen Gründen. Die Band versichert, dass alle Konzerte bis einschlieÃYlich April 2012 wie geplant stattfinden werden.
„Wir bedauern Hottis Entscheidung,“ heißt es von den verbliebenen Sechs. „Aber so schmerzlich sein Weggang für uns ist, müssen wir in dieser Situation nach vorne schauen. Daher suchen wir ab sofort eine neue Stimme.“
Neben energiegeladenen Auftritten auf diversen Festivals sowie Clubgigs und Touren ist auch Kreativität und Mitarbeit am nächsten Studioalbum (Plattenvertrag bei Massacre Records) gefragt. Wer also eine markante Stimme und Bühnenpräsenz mitbringt und auÃYerdem Lust und Begeisterung hat, die Jungs auf Bühnen überall in Deutschland und bei Studioaufnahmen zu unterstützen, meldet sich – idealerweise inkl. Hörproben – unter: saenger@nachtgeschrei.de
Weitere Infos zur Band und Hörproben unter:
www.nachtgeschrei.de / www.myspace.com/nachtgeschrei

SUPPORT VON SUBWAY TO SALLY
(Karten unter http://www.extratix.de)
21.10.2011 D-Neu-Isenburg, Hugenottenhalle
22.10.2011 D-Würzburg, Posthalle
23.10.2011 D-Ulm, Roxy
25.10.2011 D-Berlin, Huxley
26.10.2011 D-Hamburg, Docks
27.10.2011 D-Köln, E-Werk
28.10.2011 D-Göttingen, Stadthalle
29.10.2011 D-Erfurt, Stadtgarten
30.10.2011 D-Leipzig, Werk 2
31.10.2011 D-München, Muffathalle

SECHS JAHRE NACHTGESCHREI – JUBILÄUMSSHOW
17.12.2011 D-Darmstadt, Goldene Krone

„HERZSCHLAG“ CLUBTOUR 2012
29.03.2012 D-Frankfurt, Nachtleben
30.03.2012 D-Ulm, Roxy
31.03.2012 D-München, Spectaculum Mundi

Danse Macabre Inside – Deutschlands Gothiclabel der besonderen Art in Kooperation mit Radio HaZZard of Darkness

19. Oktober 2011

DANSE MACABRE INSIDE – die Sendung feiert am Sonntag, 06.11.2011 exklusiv bei Radio HaZZard of Darkness Premiere! Ein Nonstop-Power-Mix durch das vielseitigste Bandangebot, welches ein Deutsches Label nur bieten kann. Es werden Bands mit ihren Songs präsentiert, die durch das Label Danse Macabre Records betreut werden. Darüber hinaus wird es immer mal wieder Überraschungsaktionen in Form von Verlosungen und exklusiven Livesendungen geben.
Jeden Sonntag von 16.00 bis 17.00 Uhr – Danse Macabre Inside!
Premiere: Sonntag,06.11.2011 ab 16.00 Uhr
www.hazzardofdarkness.net
Radio HaZZard of Darkness
Das etwas andere Dark Radio (Since 2006)

CHRISTMAS METAL FESTIVAL :: Neuer Trailer

19. Oktober 2011

Es gibt einen neuen Trailer für das CHRISTMAS METAL FESTIVAL 2011, dem größte Hallen-Metal-Festival Deutschlands:
4 Tage / 2 Locations / 46 Bands: u.a. mit Headliner wie Blind Guardian, Hammerfall, Venom, Immortal, Morbid Angel, Iced Earth, Arch Enemy, Saxon, Six Feet Under,
Sepultura und vielen weiteren…

BLACK COUNTRY COMMUNION :: „Live Over Europe“ DVD

19. Oktober 2011

BLACK COUNTRY COMMUNION sind Glenn Hughes (Deep Purple, Trapeze, Black Sabbath), Joe Bonamassa, Jason Bonham (Led Zeppelin, Foreigner) und Derek Sherinian (Dream Theater, Alice Cooper) und  ‚Live Over Europe‘ wird ihre erste DVD Veröffentlichung sein. „Live Over Europe“ erscheint am 21.10.2011 als 2 DVD-Set und als Blu-Ray bei Mascot Records/ Roughtrade inklusive 17 Live Songs. Die Bonus DVD bietet Behind The Scence Material, Fotogalerie und ein Making Of.

‚Live Over Europe‘ wurde im Sommer 2011 mit 14 HD Kameras in Hamburg, München und Berlin mitgeschnitten. Das Set bestehend aus den besten BCC Songs der beiden gefeierten Studioalben und wurde angereichert mit großartigen Versionen des Bonamassa Klassikers ‚The Ballad Of John Henry‘ und dem unvergesslichen Purple-Klassiker ‚Burn‘, der den Abschluss jeder Show bildete.

6 Konzert Highlights, nämlich ‚Black Country‘, ‚One Last Soul‘, ‚Save Me‘, ‚Man In The Middle‘, ‚Cold‘ und ‚Song Of Yesterday‘, können Fans ab jetzt kostenlos als Audiodatei unter folgendem Link herunterladen: http://bit.ly/bcclive.

Die DVD erscheint im stilvollen Digipack mit 28seitigem Booklet und die Bonus-DVD bietet unter anderem einen 20 minütigen Einblick hinter die Kulissen.

Produzent Kevin Shirley: „Wir hatten alle das Gefühl, das Black Country Communion als Live-Act unglaublich gut funktionieren und sie legendäre Konzerte abliefern würden. Natürlich haben Studioalben eine gewisse Finesse, aber auf der Bühne kann so viel mehr passieren. Stücke werden verändert, musikalische Grenzen werden überschritten und manchmal, in ganz besonderen Fällen, explodiert eine Band förmlich auf der Bühne. Die beiden Studioalben gaben genug Material für ein volles Konzert her und erlaubten uns das Ganze in Bestform mitzufilmen, damit der Rest der Welt sieht und fühlt wofür Black Country Communion stehen.“

DVD Trailer:

WALDWIND :: Folk Black Metal mit Posaune und Klavier

19. Oktober 2011

Die Progressive Folk Black Metal Band WALDWIND aus München blickt den nächsten Songwriting-Sessions für den Nachfolger ihres Debüt-Albums „Lohe“ mit großer Spannung entgegen, zumal mit zwei Metal untypischen Instrumenten (Posaune und Klavier) neue Facetten n den Sound kommen.
www.waldwind.com

Kommende Konzerte:
– 22.10. mit LILITH und HAILSTONE im Café Dada in der Studentenstadt, München
– 27.10. mit DORDEDUH und ODEM ARCARUM im Backstage, München – Special-Comeback-Show des Posaunisten Nemrag
– 26.12. mit WRAITHCULT, ABINCHOVA, CAMOZ und KNAAT im Backstage, München

ROME :: Die Aesthetik Der Herrschaftsfreiheit Fan Edition

19. Oktober 2011

ROME – Die Aesthetik Der Herrschaftsfreiheit – Fan Edition Boxset SIZE M
Box / Trisol

Exklusiv bei www.steinklang.at

This is the EXCLUSIVE „fan-set“ with additional items (infos below)!

These items will be not available in standard Box edition:
ROME T-shirt
ROME button badge
ROME 2 postcards

____________

Infos about the box: This 3CD features the following:

* Triple album in book format and slipcase (151 x 213 x 39mm approx)
* Each CD individually packaged within a hardback book
* Each book bound in a natural fabric covering with the title hot foil blocked and embossed
* Each book has 40 pages, bound as sewn signatures, printed on high quality ‚Arcoprint Elfenbein‘ paper, plus endpapers
* Very sturdy slipcase made from 1.5mm board, with an outer covering of natural fabric and with the title hot foil blocked and embossed
* Strictly limited to 999 copies

In no time, Rome have created a highly impressive back catalogue: eight albums and several EPs in just six years. Since the project’s early days, JeRome Reuter has won an ever-increasing fanbase via indescribably moving, dark and melancholy musical landscapes pertaining to ideological as well as historical homelessness. Reuter has always mastered the art of transporting the listener into a unique musical world. Rome’s discography is a collection of complex and inter-woven works. So for example, the stylistically and musically French-dominated ‚Nos Chants Perdus‘ (Trisol 2010) was set in the French underground of the 1950s and 60s whereas its predecessor ‚Flowers From Exile‘ (Trisol 2009) was concerned with the Spanish civil war and the freedom fighter’s subsequent exile in France and elsewhere. As JeRome Reuter was researching both of the above-mentioned albums, there repeatedly appeared in his mind’s eye the quivering vision of a greater, underlying truth, an endeavour, an ideal, which was equally inherent in all of these histories, all of these individual biographies unearthed. This quest, during which the essence of an aesthetic gradually emerged, led to Amsterdam, the south of France and Spain, and many other spots in the back yard of history.

The result is a song cycle in three volumes; over 150 minutes spread across three CDs. The cycle is bound together by spoken word parts, breathing the spirit of the works Bertolt Brecht, Pablo Neruda, HM Enzensberger and Gustav Landauer among others. Three albums, three different recordings, each with a different sound. JeRome Reuter retreated to Belgium for a year – which seems fitting considering that the country is currently without government – in order to live and work in a converted farmhouse studio in a secluded environment. International current events – the uprisings in Tunisia and Libya – accompanied the recordings and brought to the whole an acute topical connection and an unexpected but appropriate contemporary historical framework.

Although Reuter by no means set out to portray exact historical facts, the listener nevertheless obtains a concrete historical experience far beyond that of blogs and internet posts. He creates an aesthetic which attempts to get to the bottom of the sensuality and meaningfulness of the struggle for freedom while at the same time avoiding pointing the finger and the contextlessness of art for art’s sake. As is the case with his literary role model Peter Weiss’s trilogy ‚The Aesthetics of Resistance‘, to which parallels in content and form are not unintended, the reflection of the relationship between art and politics forms one of the core elements of the trilogy.

If art isn’t underpinned by the greater part of an ideal or is based on a utopia (however futile it may be), then it is hollow and could by no means be considered subversive – which is what would be desirable. Without a genuine counterworld, art is only narcissistic folklore and the artist who regards himself to be uninfluenced by current events is merely a designer.

The sumptuous packaging carries with it a whiff of extravagance and wasted grandeur, especially in a time in which MP3s flying around, seemingly free of charge, determine the appreciation of music consumers, and in which the relationship between music and the actual physical sound carrier is rapidly disappearing. But this work of art is no solitary pleasure. It demands to be more than a curiosity for the more sensitive parts of a washed-out bourgeoisie. The form isn’t self-congratulatory, nor are the sentiments trivial or coincidental.

Volume 1: ‚Aufbruch‘ or ‚A Cross Of Wheat‘

The aesthetic dimension of this first volume is that of immediacy. This is made plain by the choice of the recording techniques used (throughout the entire production, Reuter used only analogue equipment) and the raw and unrelenting sound. It sings the praises of the birth of a revolt, born out of a fascination with action and resistance in itself. It is the pride in self-determination, of resistance, because to resist means giving destiny a form (Camus). However, Rome does not present art which only devotes itself to efficiency: the music remains too experimental, too difficult to decode for that to be the case. ‚Free man, you will always love the sea‘ (Baudelaire): as is so often the case with Rome, the poetry of the sea (‚The Merchant Fleet‘) crops up again here and there. The liberation and/or libertarian movement was never a coherent movement, because it never wanted to be a matter of demands, but of life (Landauer). Its nature is manifold and contradictory. Its essence is of freedom, therefore it can never be uniform. This finds musical expression on ‚Aufbruch‘ in the multifaceted, stylistically-differing arrangements: from haunting sequences reminiscent of audio books, to plaintive ballads and experimental industrial collages – everything is represented here.

Volume 2: ‚Aufruhr‘ or ‚A Cross Of Fire‘

Here, Rome present a stylistic and emotional potpourri where all manner of things are on offer: rousing folk numbers with an almost seditious air, dark romantic ballads as well as intimiste collages. Without ever becoming enslaved to one particular ideological alignment or descending into nihilism, the song cycle portrays the history of the libertarian/revolutionary movement within Europe and at the same time underlines the human importance of such an endeavour. After volume 1 tried to capture the initial spark of a revolt, the strength of an awakening, volume 2 concerns itself with the beauty of the righteous fight and also the constantly impending danger of it becoming perverted. ‚We must doubt ourselves. The clarity of our intentions, the profundity of our thoughts, the benevolence of our deeds! We must doubt our own truthfulness! Do lies not already linger in them again?‘ – Iles Aichinger

Volume 3: ‚Aufgabe‘ or ‚A Cross Of Flowers‘

‚Art holds a unity that history does not‘ – it is not without good reason that this slogan is preposed to the third part of the trilogy. Art should not be confused with reality (Brecht) and thus Rome preserve the necessary critical distance from the subject without sinking into formlessness. At the same time they succeed equally in illustrating the warm-heartedness of their protagonists and demonstrating the unity of art and the struggle for freedom. From Plato to Nietzsche or Marx, all innovators mistrusted art, even though it is inseparably connected to revolt, because artists also want to create the world anew. ‚Aufgabe‘ formulates the possibility of a higher set of ethics beyond the current economic system; ethics, whose fundamental principles are those of generosity and universal freedom. It is the appeal for the cultivation of life-affirming, moral and life-enhancing, aesthetic values. To turn one’s own life into a work of art, to give yourself to this work: that is the desired stance. As Conrad expressed it: the objective of the artist is to see that justice is done to the invisible universe. This is exactly what JeRome Reuter has done here. ‚The way everything is at the moment, I say, for the intellectual and cultured person to haughtily look down upon the social and the socio-political realms is an erroneous approach which is contrary to life. The political and the social are part of the human.‘ – Thomas Mann

Ewigheim: Aufnahmen in Kürze abgeschlossen

18. Oktober 2011

EWIGHEIM: Aufnahmen zu „Bereue nichts“ in Kürze abgeschlossen

Der liebe Gott belohnt die Geduldigen… heute trifft es all jene, die sich sieben Jahre lang den Glauben an ein drittes Ewigheim-Album bewahrt und dessen Zustandekommen mit ihrer Beharrlichkeit forciert haben. So begeben sich Yantit und Allen B. Konstanz am 24. Oktober in die Obhut Markus Stocks, um unter seiner Führung im Studio E die Arbeiten am Nachfolger zu „Heimwege“ (2004) abzuschließen. Das böse Kind wird den Namen „Bereue nichts“ tragen und zehn Stücke ohne jede Veränderung mit sich bringen.

Yantit: „Es ist Herbst, ihr werdet sentimental. Die besten Voraussetzungen also, das eigene, nutzlose Dasein zu überdenken. Da wir unverändert der Meinung sind, dass es besser ist, würdevoll zu gehen als sich durch ein Leben ohne Ziel und Zweck zu quälen, ist ‚Bereue nichts‘ längst überfällig. Es ist abermals nicht mehr oder weniger als ein musikalischer Denkansatz, gedacht für die Labilen, Verbitterten oder Klugen unter euch… Gute Reise.“

THE VISION BLEAK: Live mit THE OTHER

18. Oktober 2011

The Vision Bleak: Live mit The Other auf den Halloween Hellnights / Einzige Deutschlandkonzerte 2011

Standesgemäß zu Halloween treffen die beiden bekanntesten Horror-Bands Europas, The Vision Bleak und The Other, erstmalig für gemeinsame Konzerte zusammen.
Für The Vision Bleak sind die beiden Auftritte in Leipzig und Köln nicht nur die ersten auf deutschen Bühnen seit rund einem Jahr, sondern auch die einzigen in ganz 2011! Unterstützt werden beide Gruppen in Leipzig von The Fright und in Köln vom Kult-Act Der Fluch sowie Kittie In A Casket. Die Billings versprechen abendfüllende Horror-Unterhaltung auf höchstem Niveau. Stilechter als hier kann man Halloween dieses Jahr nirgends feiern!

29.10.’11 DE – Leipzig / Conne Island
31.10.’11 DE – Köln / Underground